Głównym celem przeprowadzonego konkursu było wzbudzenie zainteresowania młodzieży historią, tradycjami oraz kulturą krajów niemieckojęzycznych. Uczniowie, przygotowując się do rywalizacji, oprócz wiedzy z lekcji języka niemieckiego, musieli wykazać się umiejętnością samodzielnego zdobywania wiedzy oraz korzystania z różnych źródeł informacji. Gimnazjaliści mieli za zadanie w ciągu jednej godziny lekcyjnej rozwiązać test, składający się z trzydziestu pytań, za który mogli otrzymać maksymalnie 30 punktów. Najlepszym uczestnikiem konkursu okazał się uczeń klasy II „b” Dawid Kłys, który zdobył 27 punktów. Drugie miejsce ex aequo zajęli: Anna Łoza z II „d” oraz Mateusz Grudzień z II „b”, którzy uzyskali 26 punktów. Na trzecim miejscu, zdobywając 25 punktów, znalazły się uczennice: Klaudia Paszkowska z klasy II „d” i Kornelia Serwata z klasy II „a”. Laureaci trzech pierwszych miejsc otrzymali nagrody oraz pamiątkowe dyplomy.
Red. Justyna Misiak, Marta Buczak
|