Oleśnica, dnia 2 czerwca 2025 r.

RN.7031.27.2025

 

OGŁOSZENIE

 postępowania o wartości poniżej 130 000 zł netto

na  zadanie pn.

Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Oleśnica w roku 2025

 

I. Nazwa i adres Zamawiającego:

Gmina Oleśnica

56-400 Oleśnica

ul. 11 Listopada 24

tel.fax: 071/3140200/3140204

adres strony internetowej na której zamieszczone są warunki zamówienia: www.olesnica.wroc.pl ,
http://olesnica.nowoczesnagmina.pl/?c=746

NIP: 911-17-77-943

II.Procedura:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wszyscy zainteresowani wykonawcy, którzy spełnią wymogi określone w niniejszym ogłoszeniu, zaakceptują ustalenia zamawiającego oraz złożą ofertę w terminie określonym w ogłoszeniu.

Do udzielenia zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.).

 

III. Opis przedmiotu zamówienia:

 1. Zakres zamówienia obejmuje :

Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest obejmujące:

a) zbieranie azbestu luzem znajdującego się na terenie nieruchomości, zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie wymaganiami prawnymi,

b) zabezpieczenie i zbieranie odpadów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie wymaganiami prawnymi (m.in. ułożenie na paletach, zabezpieczenie folią i przygotowanie do transportu),

c) uporządkowanie terenu po zakończeniu prac i usunięciu odpadów,

d) załadunek i transport odebranych odpadów zawierających azbest specjalistycznym sprzętem, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie wymaganiami prawnymi,

e) przekazanie odpadów należących do osób fizycznych wskazanych w załączonym wykazie do unieszkodliwiania na odpowiednio do tego celu przeznaczone składowisko odpadów niebezpiecznych.

2. Do obowiązków Wykonawcy w ramach umowy należeć będzie również:

1)  przedłożenie Zamawiającemu szczegółowego harmonogramu usuwania azbestu
i wyrobów zawierających azbest z poszczególnych nieruchomości objętych zadaniem najpóźniej na pięć dni przed terminem rozpoczęcia robót tj. do dnia 26.06.2025 r.;

2)  dokonania zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z poszczególnych nieruchomości do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz do Powiatowego Inspektora Sanitarnego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami po zawarciu umowy ;

3)  przedłożenia Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej w wersji papierowej sprzed usunięcia wyrobów zawierających azbest – 2 egz. jak i po ich usunięciu - 2 egz., w wersji elektronicznej - 1 egz. Zamawiający wymaga, aby każde zdjęcie było opisane adresem danej nieruchomości. Dopuszcza się umieszczenie kilku zdjęć na jednej stronie A4;

4)  przedłożenia Zamawiającemu wydruku kart przekazania odpadów z systemu BDO; karty przekazania odpadów winny być wystawione tylko na wyroby zawierające azbest, które zostały unieszkodliwione w ramach umowy;

5)  załączenia do wydruku kart przekazania odpadów wykazu  posesji, z których przekazano odpady wraz z ilością unieszkodliwionych odpadów;

6)  dostarczenia/przekazania Zamawiającemu wydruku kart przekazania odpadów przed sporządzeniem protokołu odbioru końcowego zadania;

7) zapewnienia każdorazowo przedstawicielowi Zamawiającego, uczestnictwa w dokonywaniu odbioru usuniętych wyrobów azbestowych, a w szczególności przy dokonywaniu ważenia odpadów azbestowych w godzinach 9.00- 15.00.

3. Szacunkowa ilość odpadów zawierających azbest przewidzianych do usunięcia z terenu gminy Oleśnica wynosi ok. 80 Mg z nieruchomości w 11 miejscowościach:

- zamówienie będzie realizowane sukcesywnie na terenach nieruchomości wg ustalonego harmonogramu ;

- podana ilości wyrobów zawierających azbest jest wielkością orientacyjną i ma charakter informacyjny;

- Wykonawcy względem Zamawiającego nie będą przysługiwały roszczenia z tytułu zlecenia usunięcia mniejszej lub większej ilości ww. wyrobów

 

- Wymagania pozostałe :

Zamawiający wymaga by Wykonawca:

1) spełniał kryteria wymagane w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z 13.12.2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31) oraz rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 02.04.2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 ze zm.), a także rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14.10.2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. Nr 216, poz. 1824);

2) posiadał obowiązującą umowę zawartą ze składowiskiem posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwienie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, gwarantującą odbiór tych odpadów w czasie realizacji zamówienia;

3) dysponował środkami transportu odpowiednimi do realizacji zamówienia, które posiadają świadectwo legalizacji wagi przewoźnej o udźwigu od 1 Mg;

4)  na etapie realizacji zamówienia wykorzystywał środki transportu o klasie emisji spalin EURO nie gorszej niż zadeklarowana w ofercie;

4. Kody opisujące przedmiot zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV)- 90650000-8

IV. Warunki udziału w postępowaniu:

1. W postępowaniu mogą wziąć wykonawcy którzy spełniają warunki:

         1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa                         nakładają obowiązek ich posiadania;

         2)  posiadają wiedzę i doświadczenie;

         3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

         4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

 

2. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji cześć zamówienia, przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia .

V. Dokumenty i oświadczenia wymagane przez zamawiającego,

1) Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 

2) oświadczenie zał. Nr 2

3) zaakceptowany projekt umowy zał. nr 3

4) polisę- ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejsza niż wartość brutto oferty .

5) zezwolenie na transport wydanym w formie decyzji administracyjnej, Starosty właściwego ze względu na siedzibę/miejsce zamieszkania Wykonawcy na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest  o kodach: 170601 – materiały izolacyjne zawierające azbest, 170605 - materiały budowlane zawierające azbest, zgodnie obowiązującymi przepisami;,

6) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,

VI. Termin wykonywania zamówienia : 01.07.2025 r. do 31.07.2025 r.

 

VII. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty: najniższa cena – najniższe ceny jednostkowe

 

VIII. Termin i miejsce  składania ofert: ofertę należy złożyć w terminie do dnia 06.06.2025 r. do godz. 15.00 w zamkniętej kopercie w Punkcie Obsługi Klienta tut. Urzędu lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres:

       Urząd Gminy

       56-400 Oleśnica

       11 Listopada 24  z dopiskiem „ Oferta –  Usuwanie wyrobów azbestowyc – Gmina Oleśnica 2025"

     

       oraz nazwą i adresem składającego ofertę.   

IX. Inne informacje:

  1. Informacji i wyjaśnień na temat przetargu i przedmiotu zamówienia można uzyskać
    tel. 071/3140202- Angelina Kowal
  2. Zapytania do przetargu i przedmiotu zamówienia można przesyłać na e- mail: urzad@olesnica.wroc.pl. lub angelina.kowal@olesnica.wroc.pl. Zapytania przesłane w formie pisemnej oraz udzielone wyjaśnienia zostaną niezwłocznie zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego, bez ujawniania źródła zapytania.
  3. Informacja o wyborze oferty zostanie zamieszczona na stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Oleśnica
  4. Umowa zostanie zawarta w terminie do 20 dni , od dnia wyznaczonego na składanie ofert.
  5. Wykonawca może wydzielić z oferty informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa
    w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i zastrzec w odniesieniu do tych informacji, aby nie były one udostępnione.

 

W załączeniu:

  • wzór formularza oferty- zał. nr 1
  • oświadczenie – zał . Nr 2
  • projekt umowy – zał. nr 3
 

Biuletyn Informacji Pulicznej