Oleśnica, 6 czerwca 2025 r.

RN.7031.28.2025

Zaproszenie do złożenia oferty cenowej

na realizację zadania o wartości szacunkowej poniżej 130 000,00 zł netto pn.:

Wykonie ekspertyzy biegłego w zakresie hydrogeologii lub melioracji wodnej dot. zmiany stanu wody na gruncie mogącej mieć szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie.

 

I. Nazwa i adres Zamawiającego:

Gmina Oleśnica

ul. 11 Listopada 24

56-400 Oleśnica

NIP: 911-17-77-943

tel./fax: 071/314-02-00/314-02-04

adres strony internetowej na której zamieszczone są warunki zamówienia: https://olesnica.wroc.pl/pl/blog-categoria/28, https://olesnica.nowoczesnagmina.pl/kategorie/186-zamowienia-poza-pzp?lang=PL

II. Procedura:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wszyscy zainteresowani wykonawcy, którzy spełnią wymogi określone w niniejszym ogłoszeniu, zaakceptują ustalenia zamawiającego oraz złożą ofertę w terminie określonym w ogłoszeniu.

Do udzielenia zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.).

Do zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.).

III. Opis przedmiotu zamówienia:

1. Specyfika głównych wymagań:

a) wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego w dziedzinie hydrogeologii lub melioracji wodnej posiadającego stosowne uprawnienia,

b) przedmiotem ekspertyzy będzie określenie przyczyn zalewania działki o nr 80/3, obręb Smardzów, Gmina Oleśnica, w myśl art. 29 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1087 ze. zm.) oraz zaproponowanie sposobu ewentualnego przywrócenia prawidłowego stanu wody na gruncie
w prowadzonym postępowaniu administracyjnym,

c) w celu realizacji zamówienia Zamawiający, przekaże Wykonawcy materiały dotyczące prowadzonych postępowań, określając lokalizację działek, charakter sprawy, przebieg postępowania, udzielając wszelkich informacji niezbędnych do przeprowadzenia badań,

2. Zakres ekspertyzy obejmował będzie:

1) opis poprzedniego stanu wody na gruncie sporządzony w oparciu o mapy oraz informacje
od zainteresowanych stron,

2) opis istniejącego stanu wody na gruncie,

3) odpowiedź na pytania:

− czy na działkach nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie,

− na czym polegała zmiana stanu wody na gruncie,

− czy nastąpiła zmiana kierunku przepływu wód opadowych,

− czy zmiana ta została wywołana działaniami właściciela działki, czy została wywołana innymi czynnikami – wskazać jakimi,

− czy zmiana ta wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie,

− czy ewentualna zmiana stosunków wodnych spowodowała szkody,

4) w przypadku stwierdzenia, że zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływają na grunty sąsiednie zaproponowanie sposobów przywrócenia prawidłowego stanu wód na gruntach sąsiednich,
a w szczególności wskazanie najskuteczniejszego i najprostszego zabezpieczenia przed ewentualnymi szkodami związanymi z ewentualną zmianą stosunków wodnych,

5) opinię geotechniczną do celów sporządzenia ekspertyzy, dotyczącej zmiany stanu wody na gruncie,

6) symulację przepływu wód opadowych,

7) dokumentację fotograficzną,

8) wnioski i zalecenia konieczne do wydania decyzji administracyjnej w toku postępowania,

9) wizję w terenie w trakcie zwołanych oględzin z udziałem stron postępowania,

10) wykonanie inżynierskich pomiarów wysokościowych terenu,

11) wykonanie otworów badawczych w celu sporządzenia opinii geotechnicznej,

12) wykonanie dokumentacji fotograficznej,

13) analizę dokumentów związanych z tematem sprawy dostarczonych przez strony postępowania
i zgromadzonych w trakcie prowadzenia sprawy,

14) wykonanie ekspertyzy obejmującej część tekstową i graficzną, w wersji drukowanej (2 egz.)
oraz elektronicznej (pliki zapisane w ogólnodostępnych formatach typu pdf, jpeg, word, itp.),

15) przygotowanie merytorycznych odpowiedzi lub wyjaśnień na pytania/uwagi stron postępowania bądź organów odwoławczych.

IV. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:

1) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo - ofertowy – wg. załączonego wzoru formularza ofertowego – załącznik nr 1,

2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej – w postaci oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty,

3) dokument potwierdzający uprawnienia w zakresie hydrogeologii lub melioracji wodnych.

2. Dokument, o którym mowa w pkt. 1 ppkt 2, może być dostarczony przed podpisaniem umowy.

V. Termin wykonywania zamówienia: 90 dni od dnia podpisania umowy, nie później niż do 15.12.2025 r.

VI. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty: cena 100%

VII. Termin i miejsce składania ofert:

1. Ofertę cenową w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Wykonanie opinii w zakresie naruszenia stanu wody” należy złożyć w Punkcie Obsługi Klienta tut. Urzędu lub przesłać do siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Oleśnica, ul. 11 Listopada 24, 56-400 Oleśnica, w terminie do dnia 17 czerwca 2025 r. do godziny 15:00 (liczy się data wpływu do tut. Urzędu).

2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

VIII. Inne informacje:

1. Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest Pan Łukasz Zaręba – inspektor ds. gospodarki nieruchomościami w Referacie Rolnictwa, Nieruchomości i Środowiska.

2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w godzinach pracy urzędu tj.: pn. - pt. 7:45 – 15:45.

3. Zapytania do przetargu i przedmiotu zamówienia można przesyłać na e- mail: urzad@olesnica.wroc.pl. lub lukasz.zareba@olesnica.wroc.pl. Zapytania przesłane w formie pisemnej oraz udzielone wyjaśnienia zostaną niezwłocznie zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego, bez ujawniania źródła zapytania.

4. Informacja o wyborze oferty zostanie zamieszczona na stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Oleśnica

5. Umowa zostanie zawarta w terminie do 30 dni od dnia wyznaczonego na składanie ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

6. Projekt umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.

 

 

W załączeniu:

  1. wzór formularza oferty- zał. nr 1

  2. projekt umowy – zał. nr 

 

Zastępca Wójta

(-) Urszula Szymańska